КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ
ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ЕКОНОМІКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Відповідно до цілей економічної освіти, оцінюванню підлягають теоретичні
знання учнів з основ теорії та вміння використовувати ці знання в повсякденні,
а саме: під час аналізу конкретних життєвих ситуацій і прийняття рішення;
розв'язання практичних завдань, пов'язаних з економічною діяльністю людини,
сім'ї, громади, держави; проведення порівняльного аналізу економічних явищ
тощо.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя впізнає економічні явища побутового
рівня, односкладно відповідає на конкретні запитання "так" чи
"ні", його навчальна діяльність на уроках потребує постійної консультації
й контролю з боку вчителя
|
2
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя розпізнає одне із кількох
запропонованих явищ, символів, понять побутового рівня, формул, виділивши їх
серед інших, односкладно їх називає; відтворює деякі факти побутового рівня;
із допомогою вчителя вміє використати знання з математики для розв'язку
найпростіших побутових розрахункових завдань
|
|
3
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя односкладно відповідає на запитання,
відтворює незначну частку теми в тому вигляді й у тій послідовності, в якій
вона була представлена на попередньому уроці; уміє при постійному контролі та
допомозі вчителя виконати розрахункові задачі в одну дію побутового рівня; в
тестових завданнях співвіднести категорії, явища та їх властивості
|
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює словами, близькими до
тексту підручника, означення економічних термінів, правил, законів; частково
відтворює текст підручника, у процесі відповіді допускає окремі видозміни
навчальної інформації, ілюструючи відповідь прикладами, які наводив учитель;
уміє виконати задачу в одну дію за відомою формулою й усно її пояснити;
правильно вибрати й використати необхідні математичні формули
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя дає правильне визначення окремих
економічних понять, правил, законів; словесно описує економічні явища, указує
на їх деякі властивості; відтворює всю тему або її основну частину,
ілюструючи відповідь власними прикладами; учень (учениця) уміє правильно
виконати завдання в одну дію, оформлюючи її без висновків; за інструкцією і з
допомогою вчителя намагається розв'язати обчислювальні або графічні задачі у
дві дії з простим обґрунтуванням результату
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює тему відповідно до її викладу в підручнику,
ілюструючи власними прикладами; розкриває суть економічних понять, формул,
законів, допускаючи у відповідях незначні неточності; намагається
співвіднести економічні явища з їх характеристиками, застосовувати окремі
прийоми логічного мислення (порівняння, аналіз, висновок); уміє правильно розв'язувати
задачі на дві дії, за потребою звертаючись за консультацією до вчителя,
робить правильні висновки; може здійснити частковий аналіз і порівняння
економічних явищ побутового рівня; прийняти рішення про власні економічні
інтереси та обґрунтувати його
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) без помилок відтворює зміст теми, наводячи власні
приклади; правильно розкриває суть економічних понять, формул, законів; уміє
самостійно розв'язувати типові економічні графічні й розрахункові задачі в
одну-дві дії та вирішувати якісні економічні завдання: робить аналіз,
порівняння, висновки, за потребою звертаючись до вчителя; користується
математичними знаннями для розв'язання економічних задач
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальною інформацією, яку вміє аналізувати,
узагальнювати та систематизувати; аргументовано відповідає на поставлені
запитання й намагається відстояти свою точку зору; уміє користуватись
економічними законами для розв'язування задач; будувати та читати графіки;
відбирати необхідну додаткову інформацію для розв'язування типових завдань;
аргументовано, посилаючись на закони, правила, формули, пояснювати деякі
економічні процеси, що відбуваються в особистому житті та житті родини
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно володіє навчальним матеріалом, наводить аргументи
на підтвердження своїх думок; може з допомогою вчителя відповідати на
запитання, що потребують знання кількох тем; уміє самостійно розв'язувати
типові завдання, виправляти допущені помилки; використовувати різні джерела
інформації, користуватися статистичним матеріалом; знаходити й висвітлювати
практичне значення економічних знань для окремої особи, родини
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вільно володіє темою, має ґрунтовні економічні знання;
відповідає на запитання, що потребують знання кількох тем; оцінює окремі нові
факти, явища, ідеї; судження його логічні й достатньо обґрунтовані;
узагальнює й систематизує матеріал в межах навчальної теми; самостійно визначає
окремі цілі власної навчальної діяльності; ілюструє свою відповідь схемами,
графіками, прикладами з життя; проводить самоперевірку виконаної роботи; може
з найпростішим обґрунтуванням пояснити розв'язування завдань підвищеного
(комбінованого) рівня
|
11
|
Учень (учениця) має системні знання з економіки; уміє керуватись
економічними законами, які впливають на прийняття рішень, прогнозувати
соціальні наслідки прийнятих рішень; прогнозувати поведінку окремих людей,
груп населення в різних типах економічних систем; знаходити оригінальні
(нестандартні) підходи до розв'язання економічних проблем і завдань;
порівнювати економічні умови в різних країнах, регіонах; пояснювати розв'язок
завдань підвищеного або комбінованого рівня
|
|
12
|
Учень (учениця) глибоко розуміє економічні закони та категорії в межах
навчальної програми; подає ідеї згідно з вивченим матеріалом, робить творчо
обґрунтовані висновки; визначає порядок особистої навчальної діяльності,
самостійно оцінює її результати; уміє сформулювати економічну проблему й
запропонувати шляхи її вирішення; вести дискусію з конкретного питання;
розв'язувати та пояснювати розв'язки задач високого рівня складності;
аналізувати економічні та соціальні явища, користуючись відповідними
документами (законами, постановами, указами тощо)
|
Немає коментарів:
Дописати коментар