Звіти про роботу ММО

   

                                                  Верхнянська сільська рада

                                                          Відділ освіти

Сектор методичної допомоги

 

Звіт

про роботу міжшкільного методичного

об`єднання вчителів природничого циклу ,

основ здоров`я та МСП

2022-2023 навчальний рік

 

 


 

 


Керівник ММО                                                         Височан  Н.Р.

 

Міжшкільне методичне об'єднання вчителів природничого циклу та основ здоров`я  є структурним підрозділом сектору методичної допомоги відділу освіти Верхнянської сільської ради  , діяльність якого передбачає систематизацію та популяризацію педагогічного досвіду, розв’язання актуальних освітніх питань та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

      Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації.

   Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.

     Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.

    На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.

До методичного об’єднання входить 18 педагогів, з яких 12 спеціалісти

вищої категорії, 3 спеціалісти першої, 1 другої та 2 спеціалісти, 5 вчителів

мають звання «Старший учитель».

 

 

Вчителі МО працювали над проблемою: «Підвищення професійної компетентності освітян шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах сучасного інформаційного середовища».

Метою діяльності методичного об'єднання вчителів було :

v Вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду.

v Удосконалення професійної майстерності вчителів.

v Створення умов для вчителів предметів  природничого циклу та основ здоров`я з метою впровадження в процес навчання інноваційних педагогічних технологій.

v Розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).

v Участь в атестації педагогічних працівників.

v Вивчення нормативно-правових документів.

Основними завдання на 2022-2023 навчальний рік були :

v Сприяти вирішенню проблеми ММО шляхом розвитку педагогічної та професійної компетентності педагогів.

v У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.

v Постійно підвищувати рівень загальнодидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного процесу.

v Підвищувати інтерес учнів до навчальних дисциплін та самостійної пошукової, творчої діяльності.

v Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів громади, області.

v Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.

v Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.

v Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

 

Навчання предметів природничого циклу і основ здоров’я   здійснюється за навчальними  програмами Міністерства освіти і науки України.

У  2022/2023 навчальному році  було проведено 4 засідання, на яких розглядались заплановані на початку року питання.

29.08.22р обговорювали нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, Закону про освіту; питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів; календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри; результати  ДПА та ЗНО з даних наук за 2021/2022 н.р; аналіз  навчальних  програм, підручників на  2022-2023 навчальний  рік; опрацювали інструктивно-методичні  матеріали. Проводилася робота з обдарованими дітьми: обговорення та затвердження завдань, підготовка та проведення І та ІІ етапів предметних олімпіад з природничих наук.



       На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

Протягом навчального року члени нашого ММО брали активну участь у вебінарах , онлайн-конференціях, семінарах, майстер-класах, тренінгах, які проводив Івано-Франківський  ІППО.

    Цікаво та змістовно  04 листопада 2022 р відбулось  онлайн друге засідання  методичного об’єднання вчителів природничого циклу, основ здоров’я і МСП   з теми «Креативний  вчитель- запорука успішного  навчання.»

Коло питань :
1.Інфографіка як засіб унаочнення навчального матеріалу: особливості, інструменти, тенденції. Створення інфографіки за допомогою сервісу Canva і  Genially. ( Височан Н.Р., Богдан І.І.)

2. Освітні можливості Sway: дієва інтерактивна візуалізація уроку. (Тимків Н.П)

3. «Креативні родзинки» в роботі  вчителя НУШ. (Том`юк Т.В., Пиць Н.М.)

4. Інтернет-ресурси для створення  завдань для уроків природничої  освітньої  галузі.( Побігун Г.М.)

5. Thinglink: створення інтерактивних «живих» плакатів та розміщення їх у блогах, сайтах на Facebook, Twitter ( Матіїв Х.Ю.)

6. Успішна  співпраця між учителем та учнями НУШ: ненасильницька комунікація. ( Вагилевич Г.Я.)

7. Сучасні інструменти активізації роботи учнів на уроці.  ( Микитинська М.Є.)

 

 

 



 

     Вчителі  ММО розглянули  покрокові відеоінструкції по створенню  інфографіки   за допомогою сервісу Canva і  Genially. Інфографіка – це сучасний засіб для подання ключової інформації за допомогою яскравих та змістовних схематичних зображень. Він дозволяє не тільки вмістити значний обсяг інформації на одному компактному зображенні, але й дає можливість зацікавити й активізувати увагу глядачів. Бо ж, як ми знаємо, візуальна інформація сприймається людиною значно краще.

Тож на засіданні обговорили про особливості й переваги використання інфографіки в освітньому процесі, розглянули доступні сервіси для її створення, а також підготували декілька  прикладів навчальної інфографіки. Розглянули приклади втілення педагогічних технологій, методів та прийомів  у ресурсі Sway, ознайомились з особливостями роботи з ним (пройшли шлях від реєстрації  до демонстрації готової роботи), з’ясували інструментарій вікна «Конструктор», можливості дизайну шаблонів, розвивали інформаційно-цифрові навички, необхідні для розв’язання проблем взаємодії, мотивації, візуалізації, планування у сфері професійної діяльності, інновацій, розширення вже існуючих знань і практики.

Дуже зацікавили членів ММО  «Креативні родзинки» в роботі  вчителя НУШ та інтернет-ресурси для створення  завдань для уроків природничої  освітньої  галузі  з якими поділились учителі Том`юк Т.В., Пиць Н.М, Побігун Г.М

 Матіїв Х.Ю   навчала як використвувати Thinglink для  створення інтерактивних «живих» плакатів та розміщення їх у блогах, сайтах на Facebook, Twitter . У сучасних умовах, коли активно впроваджується змішана форма навчання, нам потрібні інструменти, які б полегшували нашу працю при навчання онлайн і офлайн. Один із таких інструментів – платформа www.thinglink.com/edu. Вона дозволяє створювати інтерактивні плакати, що містять весь необхідний навчальний матеріал на одному екрані. Весь матеріал можна додати на слайд заздалегідь, відкрити його для демонстрування під час заняття, а також дати на нього посилання всім, хто залучений до процесу навчання за даною темою. Вагилевич Г.Я. надала багато порад  щодо  успішної  співпраця між учителем та учнями НУШ  і  налагодження ненасильницької комунікації.  Микитинська М.Є.  розповіла про сучасні інструменти активізації роботи учнів на уроці. 

31.03.23 р.  відбулось  3   засідання  ММО вчителів природничого циклу, основ здоров’я  і МСП.  Розглянути такі питання:

1.STEM-активності на уроках  хімії  і біології. ( Калин В.С.)

2.STEM-освіта  НУШ: особливості навчання у XXI ст. (Кузик  Л.М.)

3. Педагогічна майстерність вчителя як умова впровадження  STEM-освіти. (Романів Л.Р.)

4. STEM-орієнтований  підхід як  основа розвитку здоровязбережувальної компетентності. (Копачевська О.М.)

5. Інтерактивний урок у застосунку Quizizz: залучаємо учнів до активної освітньої діяльності (Височан  Н.Р.)


 



Актуальною на сьогодні є проблема формування самостійності учнів, спроможності отримувати, аналізувати інформацію та приймати оптимальні рішення, використовувати в практичній діяльності нові інформаційні технології. Освіта повинна бути випереджальною, відповідати тенденціям розвитку суспільства в майбутньому. Одним із напрямків інноваційного розвитку природничої освіти є система навчання STEM, завдяки якій діти розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками. На засіданні ММО розглянули  приклади використання елементів STEM-освіти на уроках біології, географії та хімії. Дистанційне навчання широко використовується в сучасній освіті і однією з проблем такої форми організації освітнього процесу є пасивність учнів та студентів під час онлайн уроку, перетворення такого уроку на лекцію вчителя який передає інформацію учням, але не має зворотного зв’язку щодо розуміння ними навчального матеріалу. Виникає потреба у практичній діяльності учнів на різних етапах уроку, але при цьому не дуже зручно використовувати багато сторонніх програм та середовищ.  На засіданні ММО вивчили можливості застосунку Quizizz для створення і проведення інтерактивних уроків, продемонстрували проведення фрагменту інтерактивного уроку

 Підсумкове засідання було проведено також дистанційно 12.05.23 р  в режимі on-line з використанням програми Google  Meet  метою узагальнення свого досвіду роботи. Головними завданнями даного засідання було: висвітлення форм узагальнення власного педагогічного досвіду роботи та презентація творчих напрацювань педагогічних працівників. Під час наших засідань ми також підвищуємо комп’ютерну грамотність, вчимося працювати в мережі інтернет, вести блоги, працювати на різних освітніх платформах

     Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі  і під час дистанційного навчання.

   У своїй роботі всі члени ММО намагалися втілювати найновіші форми і методи роботи при вивченні нового матеріалу, узагальненні в позаурочній роботі. Активно працювали над проблемою розвитку творчого потенціалу учнів, їх здатності вільно співіснувати у сучасному світі, бути готовим до різних життєвих труднощів. Реалізацію даних питань здійснювали на всіх уроках і позакласній роботі. Усі вчителі методичного об’єднання на своїх уроках і в позакласній роботі намагалися виховати всі якості сучасної особистості: творчість, самостійність, відповідальність. Успішній роботі методичного об’єднання сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, впровадження елементів STEM–освіти, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу учнів до природничих дисциплін.

      Вважаю, що робота методичного об’єднання вчителів природничого

циклу та основ здоров’я впродовж 2022-2023 навчального року була

насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний

вклад у навчально-виховний процес . Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

 

                                                  Верхнянська сільська рада

                                                          Відділ освіти

Сектор методичної допомоги

 

Звіт

про роботу міжшкільного методичного

об`єднання вчителів природничого циклу ,

основ здоров`я та МСП

2021-2022 навчальний рік

 

 


 

 


Керівник ММО                                                        
Височан  Н.Р.

 

Міжшкільне методичне об'єднання вчителів природничого циклу та основ здоров`я  є структурним підрозділом сектору методичної допомоги відділу освіти Верхнянської сільської ради  , діяльність якого передбачає систематизацію та популяризацію педагогічного досвіду, розв’язання актуальних освітніх питань та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

      Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації.

   Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.

     Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.

    На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.

До методичного об’єднання входить 18 педагогів, з яких 12 спеціалісти

вищої категорії, 3 спеціалісти першої, 1 другої та 2 спеціалісти, 5 вчителів

мають звання «Старший учитель».

 

 

Вчителі МО працювали над проблемою: «Підвищення професійної компетентності освітян шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах сучасного інформаційного середовища».

Метою діяльності методичного об'єднання вчителів було :

v Вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду.

v Удосконалення професійної майстерності вчителів.

v Створення умов для вчителів предметів  природничого циклу та основ здоров`я з метою впровадження в процес навчання інноваційних педагогічних технологій.

v Розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).

v Участь в атестації педагогічних працівників.

v Вивчення нормативно-правових документів.

Основними завдання на 2021-2022 навчальний рік були :

v Сприяти вирішенню проблеми ММО шляхом розвитку педагогічної та професійної компетентності педагогів.

v У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.

v Постійно підвищувати рівень загальнодидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного процесу.

v Підвищувати інтерес учнів до навчальних дисциплін та самостійної пошукової, творчої діяльності.

v Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів громади, області.

v Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.

v Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.

v Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

 

Навчання предметів природничого циклу і основ здоров’я   здійснюється за навчальними  програмами Міністерства освіти і науки України.

У  2021/2022 навчальному році  було проведено 3 засідання, на яких розглядались заплановані на початку року питання.

27.08.21р обговорювали нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, Закону про освіту; питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів; календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри; результати  ДПА та ЗНО з даних наук за 2020/2021 н.р; аналіз  навчальних  програм, підручників на  2021-2022 навчальний  рік; опрацювали інструктивно-методичні  матеріали. Проводилася робота з обдарованими дітьми: обговорення та затвердження завдань, підготовка та проведення І та ІІ етапів предметних олімпіад з природничих наук.

       На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

Протягом навчального року члени нашого МО брали активну участь у вебінарах , онлайн-конференціях, семінарах, майстер-класах, тренінгах, які проводив Івано-Франківський  ІППО

    Цікаво та змістовно  29 жовтня 2021 р відбулось  онлайн друге засідання  методичного об’єднання вчителів природничого циклу, основ здоров’я і МСП  у  формі вебінару з теми «Створення інтерактивних робочих аркушів на  платформі Wizer.me та Classkick

Спікер: Височан Наталія Романівна, керівник  міжшкільного методичного об’єднання вчителів природничого циклу, основ здоров'я та МСП

Коло питань :
1. Створення інтерактивних робочих аркушів для використання під час дистанційного навчання  чи роботи в класі на інтерактивній дошці.
 2. Розміщення навчального матеріалу і різного  типу   завдань  для учнів.
3. Створення інтерактивних завдань з гіпер-посиланнями.
4.Призначення  завдання учням.
5. Перегляд роботи кожного учня в режимі реального часу.

 



 

 





 

 

 

    Вчителі  ММО розглянули  покрокові відеоінструкції по створенню  і використанню інтерактивних  робочих аркушів , практичне використання ІРА для отримання миттєвого зворотного зв'язку. Під час дистанційного навчання робочі інтерактивні аркуші набули значної популярності. Їх почали використовувати багато вчителів. Не важливо, яка саме дисципліна, адже аркуш може поєднувати будь-які типи контенту. Вчителі ММО   спробували створювати власні інтерактивні аркуші та ділитися ними з учнями і колегами. 

Сервіси інтуїтивно зрозумілі. Конструктори робочих аркушів Wizer.me та Classkick поєднюють досвід та творчість викладачів, дозволяючи швидко створювати широкий спектр питань: відкриті запитання, множинний вибір, відповідні пари, заповнюйте бланк, заповнювати зображення, таблиці тощо.

Wizer.me містить велику кількість готових шаблонів для візуального оформлення слайдів, а також велику добірку шрифтів для лаконічного подання тексту на  інтерактивних аркушах. В сервісі дуже зручно спостерігати за успішністю та виявляти прогалини в знаннях. Це зручно робити й класним керівникам, враховуючи те, що сервіс можна інтегрувати з Google Classroom. 

Звісно, окрім функції створення власних інтерактивних аркушів в сервісі представлена бібліотека готових інтерактивних аркушів. Авторами яких, є такі ж вчителі з різних куточків світу. Тому готовий урок можна знайти будь-якою мовою, в тому числі й українською. 

25.05.22р.  відбулось  3   засідання  ММО вчителів природничого циклу, основ здоров’я  і МСП,  з питань впровадження НУШ у 5 класі. Розглянути такі питання,  як вибір модельних програм, підручників, види оцінювання, форми роботи та інше.

 

 

 

 

Підсумкове засідання було проведено також дистанційно  в режимі on-line з використанням програми Google  Meet  метою узагальнення свого досвіду роботи. Головними завданнями даного засідання було: висвітлення форм узагальнення власного педагогічного досвіду роботи та презентація творчих напрацювань педагогічних працівників. Під час наших засідань ми також підвищуємо комп’ютерну грамотність, вчимося працювати в мережі інтернет, вести блоги, працювати на різних освітніх платформах

     Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Через  воєнний стан у нашій  державі, вчителі  проводили навчання дистанційно  в режимі on-line. Для організації навчального процесу заклади використовували свої офіційні сайти, створивши розділи «Завдання дистанційного навчання ». Вчителі опановували і використовували різні платформи щодо створення та проведення уроків, продовжували самоосвітню діяльність (навчання онлайн-курсів, проходження вебінарів, пошук інструментів та ресурсів дистанційного навчання), створення (оновлення ресурсу дистанційного навчання учнів), підбір, розробка і розміщення навчальних матеріалів для учнів на період воєнного стану, дистанційне консультування батьків учнів щодо навчання на період воєнного стану, індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі.

   У своїй роботі всі члени МО намагалися втілювати найновіші форми і методи роботи при вивченні нового матеріалу, узагальненні в позаурочній роботі. Активно працювали над проблемою розвитку творчого потенціалу учнів, їх здатності вільно співіснувати у сучасному світі, бути готовим до різних життєвих труднощів. Реалізацію даних питань здійснювали на всіх уроках і позакласній роботі. Усі вчителі методичного об’єднання на своїх уроках і в позакласній роботі намагалися виховати всі якості сучасної особистості: творчість, самостійність, відповідальність. Успішній роботі методичного об’єднання сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, впровадження елементів STEM–освіти, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу учнів до природничих дисциплін.

      Вважаю, що робота методичного об’єднання вчителів природничого

циклу та основ здоров’я впродовж 2021-2022 навчального року була

насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний

вклад у навчально-виховний процес . План роботи методоб’єднання на поточний навчальний рік був трохи змінений через воєнний стан і дистанційне навчання.

         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

                                  


Верхнянська сільська рада ОТГ

Відділ освіти

Сектор методичної допомоги

 

 

 

Звіт

 

про роботу міжшкільного методичного

об`єднання вчителів природничого циклу ,

основ здоров`я та МСП

2020-2021 навчальний рік

 



 

 



Керівник ММО

Височан  Н.Р.

 

 

 

 

 

Міжшкільне методичне об'єднання вчителів природничого циклу та основ здоров`я  є структурним підрозділом сектору методичної допомоги відділу освіти Верхнянської сільської ради ОТГ, діяльність якого передбачає систематизацію та популяризацію педагогічного досвіду, розв’язання актуальних освітніх питань та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

      Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації.

   Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.

     Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.

    На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.

До методичного об’єднання входить 18 педагогів, з яких 12 спеціалісти

вищої категорії, 3 спеціалісти першої, 1 другої та 2 спеціалісти, 5 вчителів

мають звання «Старший учитель».



 

Вчителі МО працювали над проблемою: «Підвищення професійної компетентності освітян шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах сучасного інформаційного середовища».

Метою діяльності методичного об'єднання вчителів було :

v Вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду.

v Удосконалення професійної майстерності вчителів.

v Створення умов для вчителів предметів  природничого циклу та основ здоров`я з метою впровадження в процес навчання інноваційних педагогічних технологій.

v Розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).

v Участь в атестації педагогічних працівників.

v Вивчення нормативно-правових документів.

 

Основними завдання на 2020-2021 навчальний рік були :

 

v Сприяти вирішенню проблеми ММО шляхом розвитку педагогічної та професійної компетентності педагогів.

v У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.

v Постійно підвищувати рівень загальнодидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного процесу.

v Підвищувати інтерес учнів до навчальних дисциплін та самостійної пошукової, творчої діяльності.

v Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів громади, області.

v Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.

v Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.

v Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

 

Навчання предметів природничого циклу і основ здоров’я   здійснюється за навчальними  програмами Міністерства освіти і науки України.

У  2020/2021 навчальному році  було проведено 4 засідання, на яких розглядались заплановані на початку року питання. Обговорювали нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, Закону про освіту; питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів; календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри; результати  ДПА та ЗНО з даних наук за 2019/2020 н.р; аналіз  навчальних  програм, підручників на  2020-2021 навчальний  рік; опрацювали інструктивно-методичні  матеріали. Проводилася робота з обдарованими дітьми: обговорення та затвердження завдань, підготовка та проведення І та ІІ етапів предметних олімпіад з природничих наук.

       На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

Протягом навчального року члени нашого МО брали активну участь у вебінарах , онлайн-конференціях, семінарах, майстер-класах, тренінгах, які проводив Івано-Франківський  ІППО

    Височан Н.Р  брала участь у авторській творчій майстерні вчителів основ здоров’я, де працювали над створенням відеопрезентацій  уроків  у 5класі. АТМП функціонують при Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти як інноваційна форма підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Інтелектуальні продукт  АТМП  за 2020/2021 навчальний рік  навчально-методичний посібник.

Цікаво та змістовно  30 жовтня 2020 р відбулось  онлайн друге засідання  методичного об’єднання вчителів природничого циклу, основ здоров’я і МСП з теми «Використання інформаційних і комп’ютерних технологій з елементами дистанційного навчання  при вивченні природничих дисциплін.»

    Вчителі  Верхнянського ліцею представили покрокові відеоінструкції по використанню інформаційних і комп’ютерних технологій.    Практичне використання комп’ютерних технологій, вибір цікавих  інструментів для отримання миттєвого зворотного зв'язку   продемонструвала  присутнім вчитель географії Тимків Наталія Петрівна. Провела онлайн-навчання  щодо роботи з програмами та онлайн ресурсами такими, як Classtime, Seesaw, Learning, інтерактивною дошкою Padlet, що дає  можливість зробити онлайн навчання різноманітним та цікавим. Вчитель біології Матіїв Христина Юріївна  провела відеоогляд різноманітних  платформ і сервісів для  організації  дистанційного навчання, поділилась досвідом роботи щодо вибору форм та методів подання матеріалу. Про проведення уроків  хімії з використанням інформаційних і комп’ютерних технологій з елементами дистанційного навчання розповіла Побігун Галина Михайлівна. Ознайомила присутніх з використанням різноманітних готових програм(енциклопедії, навчальні програми, анімація, відеофрагменти, динамічні малюнки),що значно розширять можливості навчання, перетворюють зміст навчального матеріалу  на більш наочний, зрозумілий і цікавий. Вчитель основ здоров’я Сімків Олег Мирославович  розповів про формування інформаційно-комунікаційної компетентності на уроках  основ здоров’я, поділився досвідом роботи в Google classroom. Тема семінару - актуальна, адже ми переходимо у новий формат роботи. Онлайнзустріч справила велике мотиваційне враження на всіх учасників семінару.

 











Загрузка файла (загружено байтов: 130573 из 130573)…


26.03.21 р відбувся  третє онлайн-засідання МО   вчителів  природничого  циклу, основ здоров’я  і МСП, де учасники взяли участь у  майстер-класі  «Створення інтерактивних  робочих   аркушів  і  онлайн-тестів.»   Методист  відділу  освіти  Богдан І.І  провела  навчання  щодо  створення онлайн-тестів   за допомогою Google  Forms і автоматичної перевірки його результатів, проаналізувала  можливості онлайн-тестів «На Урок», алгоритми створення та проходження онлайн-тестів на платформі «Всеосвіта». Учасники  розглянули питання  як  обмежити час  тестування  із застосуванням Form Timer.   Спробували  працювати з Google Earth , який можна використовувати як дивовижний і швидкий  спосіб навчити учнів географії або розповісти про геологію , про те, що відбувається в будь-якій точці світу. На семінарі  Височан Н.Р показала можливості  використання в освітньому  процесі двох  яскравих та зручних онлайн-сервісів Classkick і Wizer.me  для створення інтерактивних робочих аркушів- це веб-сторінки, на яких можна розмістити навчальний матеріал і різного типу завдання для учнів. Можна вставляти зображення і робити їх інтерактивними, додаючи на них мітки з текстом, гіперпосиланнями, питаннями, вікнами для введення тексту. Запитання можуть бути текстовими, а можуть бути у вигляді аудіофайлів. У багатьох завданнях можна задати відповіді для автоматичної перевірки. Члени МО ділились ідеями  налагодження діалогу між усіма учасниками освітнього процесу за допомогою засобів комунікації   для ефективної організації дистанційного навчання.

 






 







  

Підсумкове засідання було проведено також дистанційно  в режимі on-line з використанням програми Google  Meet  метою узагальнення свого досвіду роботи. Головними завданнями даного засідання було: висвітлення форм узагальнення власного педагогічного досвіду роботи та презентація творчих напрацювань педагогічних працівників. Під час наших засідань ми також підвищуємо комп’юторну грамотність, вчимося працювати в мережі інтернет, вести блоги, працювати на різних освітніх платформах

     Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Цей карантин, як і будь-яка криза, – це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. Карантин через поширення коронавірусу не залишив вчителям вибору — вони мали терміново, прискорено та екстремально підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів. Вчителі  проводили навчання дистанційно  в режимі on-line. Для організації навчального процесу заклади використовували свої офіційні сайти, створивши розділи «Завдання дистанційного навчання на період карантину». Вчителі опановували і використовували різні платформи щодо створення та проведення уроків.

Для вчителів, карантин  став поштовх, щоб увійти в зону нового: самоосвітня діяльність (навчання онлайн-курсів, проходження вебінарів, пошук інструментів та ресурсів дистанційного навчання), створення (оновлення ресурсу дистанційного навчання учнів), підбір, розробка і розміщення навчальних матеріалів для учнів на період карантину, дистанційне консультування батьків учнів щодо навчання на період карантину, індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі.

   У своїй роботі всі члени МО намагалися втілювати найновіші форми і методи роботи при вивченні нового матеріалу, узагальненні в позаурочній роботі. Активно працювали над проблемою розвитку творчого потенціалу учнів, їх здатності вільно співіснувати у сучасному світі, бути готовим до різних життєвих труднощів. Реалізацію даних питань здійснювали на всіх уроках і позакласній роботі. Усі вчителі методичного об’єднання на своїх уроках і в позакласній роботі намагалися виховати всі якості сучасної особистості: творчість, самостійність, відповідальність. Успішній роботі методичного об’єднання сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, впровадження елементів STEM–освіти, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу учнів до природничих дисциплін.

      Вважаю, що робота методичного об’єднання вчителів природничого

циклу та основ здоров’я впродовж 2020-2021 навчального року була

насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний

вклад у навчально-виховний процес Верхнянської ОТГ. План роботи

методоб’єднання на поточний навчальний рік був трохи змінений через карантин і дистанційне навчання.

         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

 


Верхнянська сільська рада ОТГ

Відділ освіти

Сектор методичної допомоги

 

 

 

Звіт

 

про роботу міжшкільного методичного

об`єднання вчителів природничого циклу та

основ здоров`я

2019-2020 навчальний рік





 

 

Керівник ММО

Височан  Н.Р.


 

 

 

 

 

Міжшкільне методичне об'єднання вчителів природничого циклу та основ здоров`я  є структурним підрозділом сектору методичної допомоги відділу освіти Верхнянської сільської ради ОТГ, діяльність якого передбачає систематизацію та популяризацію педагогічного досвіду, розв’язання актуальних освітніх питань та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

      Ми живемо у динамічному світі, що дуже швидко змінюється. Ці зміни стосуються усіх сфер нашого буття: техніки, що нас оточує, політики, яку проводять світові держави, цінностей, на які орієнтуються люди. Наше життя стало безперервним процесом адаптації, і саме від адаптаційного потенціалу особистості у значній мірі залежать її успіх та  можливості самореалізації.

   Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.

     Таким чином,  зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від нас, педагогів, визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєтворчості та самореалізації у нових соціальних умовах незалежної України.

    На формування якісно нового педагога налаштована вся система методичної роботи, тобто система взаємозалежних дій та заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації професійної майстерності кожного вчителя. Тому можна визначити, що робота методичного об’єднання займає важливе місце в підвищенні професійної компетентності педагога, бо саме під час засідань МО, навичок самоаналізу своєї діяльності, що сприяє активізації й прискоренню процесу удосконалення педагогічної майстерності вчителя, відбувається педагогічне зростання вчителя.

До методичного об’єднання входить 18 педагогів, з яких 12 спеціалісти

вищої категорії, 3 спеціалісти першої, 1 другої та 2 спеціалісти, 5 вчителів

мають звання «Старший учитель».



Вчителі МО працювали над проблемою: «Підвищення професійної компетентності освітян шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій в умовах сучасного інформаційного середовища».

Метою діяльності методичного об'єднання вчителів було :

v Вивчення, узагальнення, пропаганда кращого педагогічного досвіду, створення банку даних актуального досвіду.

v Удосконалення професійної майстерності вчителів.

v Створення умов для вчителів предметів  природничого циклу та основ здоров`я з метою впровадження в процес навчання інноваційних педагогічних технологій.

v Розробка основних напрямків і форм активізації пізнавальної, науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час (олімпіади, конкурси, предметні тижні, аукціони знань).

v Участь в атестації педагогічних працівників.

v Вивчення нормативно-правових документів.

 

Основними завдання на 2019-2020 навчальний рік були :

 

v Сприяти вирішенню проблеми ММО шляхом розвитку педагогічної та професійної компетентності педагогів.

v У процесі роботи вдосконалювати професійну майстерність вчителя, продовжувати вивчати досягнення педагогіки та психології з даної проблеми.

v Постійно підвищувати рівень загальнодидактичної та методичної підготовки педагогів для організації та здійснення педагогічного процесу.

v Підвищувати інтерес учнів до навчальних дисциплін та самостійної пошукової, творчої діяльності.

v Вивчати та впроваджувати передовий досвід вчителів громади, області.

v Виявляти, пропагувати і здійснювати нові підходи до організації навчання і виховання; забезпечувати постійне засвоєння сучасної педагогічної теорії та практики.

v Створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності.

v Створювати умови для самоосвіти вчителів та здійснювати керівництво творчою діяльністю педагогів.

 

Навчання предметів природничого циклу і основ здоров’я   здійснюється за навчальними  програмами Міністерства освіти і науки України.

У  2019/2020 навчальному році  було проведено 3 засідання, на яких розглядались заплановані на початку року питання. Обговорювали нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, Закону про освіту; питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів; календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри; результати  ДПА та ЗНО з даних наук за 2018/2019 н.р; аналіз  навчальних  програм, підручників на  2019-2020 навчальний  рік; опрацювали інструктивно-методичних  матеріали. Проводилася робота з обдарованими дітьми: обговорення та затвердження завдань, підготовка та проведення І та ІІ етапів предметних олімпіад з природничих наук.

       На засіданнях обговорювались питання, що стосуються впровадження нових технологій навчання і реалізації проблеми, над якою працювали вчителі. Одним із шляхів удосконалення професійної компетентності педагога є ефективне застосування традиційних та інноваційних освітніх технологій. Вчителі творчо підходять до реалізації проблеми школи, проблеми МО та власної проблеми. Усі члени МО, надаючи перевагу особистісно зорієнтованій системі навчання, обирають педагогіку співробітництва, уроки будують на діяльнісній основі, учень активно працює сам, у парах, групах – на всіх етапах уроку, навчаючись самостійно здобувати знання і застосовувати їх.

Самоосвіта педагога – це складова моделі розвитку ключових компетентностей учителів і один із шляхів реалізації проблеми. Сьогодні важливим є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб ринку праці, оперувати та управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись впродовж життя. Результатом цього є самодостатня, творча особистість педагога. Професійне самовдосконалення вчителя здійснювалось через самоосвіту, а також через активну участь у різноманітних методичних заходах.

Протягом навчального року члени нашого МО брали активну участь у вебінарах , онлайн-конференціях, семінарах, майстер-класах, тренінгах, які проводив Івано-Франківський  ІППО («Особливості використання платформи «Go-Lab» на уроках хімії» , «STEM-досвід: успішні освітні практики» ,

«Куточок живої природи –екскурсійний майданчик для розвитку дитячої творчості»та ін)

    Височан Н.Р  брала участь у авторській творчій майстерні вчителів основ здоров’я, де працювали над проблемою «Розвиток базових комунікативних навичок учнів під час вивчення основ здоров’я». АТМП функціонують при Івано-Франківському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти як інноваційна форма підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Цього навчального року АТМП розпочали роботу 25 вересня. Результатом їхньої творчої праці стали створені інноваційні інтелектуальні продукти ( усі вони пройшли експертизу Міністерства освіти і науки України з висновком «Схвалено  до використання в загальноосвітніх навчальних закладах»), які учасники презентували на підсумковому звіті 5 березня в актовій залі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Інтелектуальні продукт  АТМП  за 2019/2020 навчальний рік  навчально-методичний посібник «Інноваційна діяльність учителя основ здоров’я».

  На другому  засіданні  методичного об’єднання, організованого вчителями Довговойнилівського  ліцею , міжшкільне методичне об’єднання вчителів природничого циклу і основ здоров’я працювало над питанням впровадження і творчого  використання різноманітних інноваційних методів навчання на уроках для формування особистості в сучасному соціальному просторі, розвитку її творчих можливостей та здоров’язберігаючої складової.

Романів Л.Д.   поділилась своїм досвідом щодо використання методу проектів, як засобу формування ключових компетенцій на уроках   географії.

Калин В.С.   розповів присутнім про  формування ключових компетентностей учнів на уроках біології з  використання  методики розвитку критичного мислення. Мащакевич Ю.Д. поділився своїм досвідом  щодо використання творчих завдань на уроках хімії як засобу формування ключових компетентностей учнів. Копачевська О.М. і  Якімечко І.В.    ознайомили  усіх присутніх з методами формування  здоров’язберігаючої компетентності. Вчителі Довговойнилівського ліцею  провели дуже цікаву екскурсію у незвичний музей. «Мертві допомагають живим» – такий напис латинською мовою зустрічає відвідувачів при вході до єдиного в Україні Музею історії хвороб, що функціонує при кафедрі патанатомії Львівського національного медичного університету ім. Данила Галицького.

Музей хвороб людини заснував у 1896 році професор-патологоанатом Андрій Обжут. Кілька експонатів він привіз із Карлового університету з Праги. Деяким понад 150 років (колекції пухлин очей, цирозу печінки, патології новонароджених). У музеї є архів протоколів розтинів столітньої давності. На даний час він складається з п’яти відділів: експозиція макропрепаратів (понад 2400 одиниць); зібрання протоколів розтинів (86 567 протоколів за період 1896–2012 рр.); колекція патогістологічних препаратів (15 тис. од.); колекція рисунків макро- та мікроскопічних патоморфологічних препаратів (близько 5 тис.); бібліотека, в якій зберігаються підручники з патологічної анатомії, наукові часописи, монографії з середини ХVІІІ ст.

Після розповіді працівника музею та оглянутих експонатів, починаєш розуміти, як важливо берегти здоров’я, займатися спортом. Не курити, не вживати наркотиків та алкоголю. Будь-який організм, якщо його отруювати протягом тривалого часу може здатися і тоді наші з Вами органи можуть стати претендентами на експонати в ось такий музей. 


Члени ММО  відвідали також зоологічний музей Львівського національного університету імені Івана Франка. Музей є одним із найстаріших музеїв України. В основу колекції покладено численні збори тварин з усього світу. 

Зоологічний музей розташований у приміщенні біологічного факультету ЛНУ ім. Івана Франка і займає площу, яка становить майже 500 м2. Наукові колекції музею налічують понад 150 тисяч експонатів, з яких біля 10 тисяч формують експозицію, що побудована за систематичним принципом і демонструє фауну всіх континентів та акваторій.

Коридор-галерея представляє фауну світу — від безхребетних до плазунів. Тут експонуються губки, гідроїди, корали та молюски. Цінною є колекція тропічних цикад і клопів австрійського ентомолога Е.-Ф. Гермара та колекція метеликів Європи, Японії, Далекого Сходу, Паміру, Кавказу та Австралії.


   

У музейних фондах зберігаються більше 500 екземплярів риб, особливої уваги заслуговують: багатопери та панцирні щуки, амія, електричний вугор, риба-місяць, морські голки та коники, різноманітні акули.

  
  У музеї є остеологічний зал, де зберігається унікальний експонат — скелет морської корови Стеллера, яких у музеях світу налічується 27, і п'ять із них походять із нашого музею.

  Серед колекцій хребетних тварин, зал птахів є найбагатшим. У ньому представлено біля 1010 видів, загальною кількістю 4 тисячі. До унікальних експонатів належить колекція колібрі та нектарниць, привезена до Львова у 1823 р. з імператорських колекцій у Відні.З класу ссавців у музеї зберігаються не лише рідкісні види, яким загрожує зникнення, але й ті, що вже зникли. Серед рідкісних видів ссавців найцікавішими є: лемур Варі, сифака діадемовий, мавпа шерстиста; з ряду китоподібних — кашалот (скелет); з хижих — малайський ведмідь; колекції тропічних тварин — коала, мурахоїди, слон африканський (маля), носоріг чорний (погруддя).


Унікальними в науковому значенні є експонати, привезені з ХІ Антарктичної експедиції доцентом І. В. Диким. Серед них варто відмітити шкури та остеологічний матеріал птахів та ссавців Аргентинських островів й Антарктичного півострова.

        Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 року № 211 та листа Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020року № 1/9-154 в області з 12 березня 2020 року передбачено заборону проведення масових заходів та упроваджено карантин в усіх типах закладів освіти. Карантин змусив  змінювати нашу діяльність і змістово, і організаційно. Це означає, що кілька місяців  школярі не відвідували школу. Навчати і оцінювати результати дітей вчителям довелося вже у реаліях тривалої, тотальної і вимушеної онлайн-освіти.

Підсумкове засідання було проведено дистанційно  в режимі on-line з використанням програми Google  Meet  pметою узагальнення свого досвіду роботи. Головними завданнями даного засідання було: висвітлення форм узагальнення власного педагогічного досвіду роботи та презентація творчих напрацювань педагогічних працівників. Під час наших засідань ми також підвищуємо комп’юторну грамотність, вчимося працювати в мережі інтернет, вести блоги, працювати на різних освітніх платформах

Вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. Зараз перед кожним вчителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Цей карантин, як і будь-яка криза, – це хороший привід почати робити те, що давно потрібно було зробити. Карантин через поширення коронавірусу не залишив вчителям вибору — вони мали терміново, прискорено та екстремально підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів. Вчителі  проводили навчання дистанційно  в режимі on-line. Для організації навчального процесу заклади використовували свої офіційні сайти, створивши розділи «Завдання дистанційного навчання на період карантину». Вчителі опановували і використовували різні платформи щодо створення та проведення уроків.

Для вчителів, карантин  став поштовх, щоб увійти в зону нового: самоосвітня діяльність (навчання онлайн-курсів, проходження вебінарів, пошук інструментів та ресурсів дистанційного навчання), створення (оновлення ресурсу дистанційного навчання учнів), підбір, розробка і розміщення навчальних матеріалів для учнів на період карантину, дистанційне консультування батьків учнів щодо навчання на період карантину, індивідуальні консультації для учнів, які потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі.

У своїй роботі всі члени МО намагалися втілювати найновіші форми і методи роботи при вивченні нового матеріалу, узагальненні в позаурочній роботі. Активно працювали над проблемою розвитку творчого потенціалу учнів, їх здатності вільно співіснувати у сучасному світі, бути готовим до різних життєвих труднощів. Реалізацію даних питань здійснювали на всіх уроках і позакласній роботі. Усі вчителі методичного об’єднання на своїх уроках і в позакласній роботі намагалися виховати всі якості сучасної особистості: творчість, самостійність, відповідальність. Успішній роботі методичного об’єднання сприяло мобільне реагування на виклики сучасної української школи, впровадження елементів STEM–освіти, активна робота із обдарованими учнями, проведення цілого ряду позакласних заходів, які в більшій мірі відкривають можливості дітей та сприяють підвищенню інтересу учнів до природничих дисциплін.

З метою популяризації науково-дослідницької діяльності учнів та залучення

до наукових досліджень  учениця Фальковська Юлія (Зборянська гімназія) представила Верхнянську ОТГ на Всеукраїнському біологічному форумі Дотик природи 2019р. де посіла ІІ місце.

Педагогічні працівники разом із здобувачами освіти шукають партнерів у

вирішенні екологічних проблем свого населеного пункту. Зокрема налагоджена

співпраця із «Гудвеллі Україна», яка встановила в закладах освіти контейнери

для відпрацьованих батарейок. Щороку Станьківська гімназія бере участі у

Всеукраїнському конкурсі еко-вчинків із використанням мобільного додатка

«Кліматичні краплі»

Завдяки щоденній праці, використовуючи інноваційні методи, учні щорічно

займають призові місця з географії, біології та хімії. Наші учні є призерами ІІ  етапу Всеукраїнських предметних олімпіад. Учні показали хороші результати і отримали дипломи різного ступеня. З кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати. Це свідчить про те, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, тобто формує всебічно розвинену особистість .

 

 

 

 

Предмет

К-сть  призерів

Зайняте місце

Навчальний  заклад

Географія

1

ІІІ

Завадківська гімназія

1

ІІІ

Зборянська гімназія

1

ІІІ

Негівська

гімназія

 

1

ІІІ

Станьківська гімназія

1

ІІ

Верхнянський ліцей

3

ІІІ

1

ІІІ

Довговойнилівський ліцей

Біологія

2

ІІІ

Завадківська гімназія

1

ІІ

Станьківська гімназія

1

ІІ

Верхнянський ліцей

1

ІІІ

Довговойнилівський ліцей

Хімія

3

ІІІ

Зборянська гімназія

2

ІІ

Негівська гімназія

1

ІІ

Станьківська гімназія

1

І

Верхнянський  ліцей

1

ІІ

2

ІІІ

 



      Компетентнісний підхід розвиває природознавча гра Геліантус   та різні

інтернет олімпіади, в яких прийняли участь учні Зборянської , Станьківської та Негівської  гімназії, кількість яких з кожним роком збільшується.

Вважаю, що робота методичного об’єднання вчителів природничого

циклу та основ здоров’я впродовж 2018-2019 навчального року була

насиченою, плідною, результативною, багатоплановою і внесла свій гідний

вклад у навчально-виховний процес Верхнянської ОТГ. План роботи

методоб’єднання на поточний навчальний рік був трохи змінений через карантин і дистанційне навчання.

         Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.



Звіт
 про роботу міжшкільного методичного об`єднання вчителів природничого циклу та основ здоров`я






Звіт про роботу МО природничого циклу та основ здоров’я
за 2017-2018 н.р.

         Протягом 2017-2018 н.р. МО працювало над проблемою «Формування ключових і предметних компетентностей учнів у процесі вивчення природничих наук та основ здоров’я шляхом впровадження інноваційних технологій».
        
         Метою МО було:
·        забезпечити професійне і творче зростання педагогів;
·        підвищувати професійну майстерність кожного педагога, розвивати творчий потенціал членів методичного об’єднання в цілому, а в кінцевому результаті сприяти досягненням оптимального рівня освіти, виховання і розвитку учнів.
        
         Завданням МО на 2017 – 2018 н. р. було:
·        сприяти вирішенню проблеми шкіл у формуванні ключових компетентностей учнів на основі особистісно – зорієнтованого підходу до навчання і виховання;
·        створювати серед вчителів творчу атмосферу, необхідну для плідної діяльності, створювати умови для самоосвіти вчителів;
·        підвищувати ефективність уроків шляхом використання сучасних технологій;
·        розвивати життєві компетентності учнів;
·        сприяти реалізації особистості учня, залучивши до участі у Всеукраїнських та Міжнародних іграх, турнірах, конкурсах, олімпіадах;
·        активізувати індивідуальну роботу зі здібними та обдарованими дітьми;
·        практикувати на засіданнях методичного об’єднання нетрадиційні форми і методи роботи;
·        активізувати позакласну роботу з предметів природничого циклу та основ здоров’я.

         Якісний склад вчителів МО протягом цього року наступний:        
Навчальний рік
Всього вчителів
Вища освіта
Вища категорія
І категорія
ІІ категорія
Спеціаліст
Звання «старший вчитель»
Звання «вчитель-методист»
2017-2018
21
21
13
4
2
2
3
-

        

         Оскільки в даному складі МО вчителів природничого циклу та основ здоров’я працювало перший рік, тому провести порівняльний аналіз з попередніми роками нема можливості. Проте робота вчителів в такому складі виявилася достатньо ефективною та продуктивною.
          Було проведено 4 засідання.
         З метою ефективного викладання у 5-11-х класах предметів природничого циклу та основ проводилися такі форми роботи як:
·        відкриті уроки;
·        взаємовідвідування уроків;
·        круглий стіл з обговорення «Концепції нової української школи» та організаційно-методичного забезпечення викладання природничих дисциплін та основ здоров’я в школі у 2017-2018 н.р.;
·        методичний діалог «Готовність педагогів до впровадження в освітній процес інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій»;
·        розробка плану довготривалого проекту «Моє село від А до Я»;
·        випуск інформаційних бюлетенів, шкільних предметних газет;
·        підготовка учнів до участі в олімпіадах з базових дисциплін;
·        збір та оформлення комплексу фізкультхвилинок;
·        обмін думками стосовно формування здоров’язбережувальної компетентності як умови розвитку обдарованої особистості;
·        створення блогів засобами Blogger;
·        підготовка та проведення предметних тижнів;
·        робота з обдарованими дітьми;
·        робота з батьками щодо попередження випадків дитячого травматизму в побуті;
·        організація зустрічей з працівниками рятувальної служби та з працівниками ДАІ;
·        краєзнавчий мікс;
·        різноманітні види спільної практичної роботи вчителів (підбір практичного матеріалу до уроків та позакласних заходів, розробка олімпіадних завдань з предметів, обладнання предметних кабінетів та куточків основ здоров’я тощо).

Залишаються невирішеними наступні проблеми:
·        відсутність окремих кабінетів з предметів, відсутність тренінгових кабінетів;
·        недостатнє матеріально-технічне забезпечення кабінетів;
·        недостатнє методичне забезпечення предметів;
·        недостатнє навантаження вчителів, що вимагає від них викладання інших предметів.

Немає коментарів:

Дописати коментар