Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління.
Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови означає «перетин слів».
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок.
Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кросcенс – знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Під час розгадування кросенса розвиваються комунікативні і регулятивні вміння; навички роботи з інформацією; підвищується допитливість і мотивація до вивчення предмету.
Тому кросcенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості одразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кросcенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів.
Тому кросcенс – головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості одразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кросcенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів.
Для
полегшення створення кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити
словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною
картинкою.
Оскільки основне значення кроссенса –
це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою
нетрадиційної перевірки знань із теми. Застосування кроссенса на уроці
різноманітне, його можна використати:
1.
при формулюванні теми і мети уроку;
2.
при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;
3.
при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;
4.
при підведенні підсумку роботи на уроці, включити як рефлексію.
Повністю
урок можна побудувати в формі кроссенса, тобто
дев'ять елементів кроссенса можуть представляти собою структуру
уроку.
Кроссенс
можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
Метод
«кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як:
1.
робота в малих групах;
2.
робота в парах»;
3.
«мозковий штурм»;
4.
«коло ідей»;
5.
«мікрофон».
Немає коментарів:
Дописати коментар