КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ПРИРОДОЗНАВСТВА У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з природознавства враховується:
·
засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про об'єкти і процеси,
що відбуваються у природі, сформованість понять про системи живої і неживої
природи;
·
сформованість елементарних умінь та навичок до спостереження, опису,
експерименту.
Рівні
навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
з допомогою вчителя може розпізнати і назвати окремі тіла природи, має
уявлення про предмет, який вивчає
|
2
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя і користуючись підручником або робочим зошитом
може знайти необхідні визначення наукових понять
|
|
3
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя або підручника наводить приклади окремих явищ
природи, фрагментарно описує їх; спостерігає за дослідами, що їх виконують
інші учні
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя, підручника або робочого зошита відтворює
незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих понять,
фрагментарно характеризує явища природи; частково здійснює фенологічні
спостереження, виконує прості досліди без опису їх результату
|
5
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу
на рівні тексту підручника; дає визначення окремих понять, не пояснюючи їх;
здійснює фенологічні спостереження, результати окремих із них заносить до
щоденника спостережень, з допомогою вчителя проводить прості досліди,
намагається їх пояснити
|
|
6
|
Учень
(учениця) самостійно відтворює частину навчального матеріалу на рівні тексту
підручника; з допомогою вчителя відповідає на окремі запитання; характеризує
явища природи, у відповідях допускає помилки; здійснює фенологічні спостереження,
частково робить записи їх результатів в щоденнику спостережень, з допомогою
інших учнів виконує досліди, але дати їх пояснення не може
|
|
ІІІ.
Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального матеріалу;
відповідає на окремі запитання; наводить власні приклади, розкриває
властивості тіл природи, допускаючи у відповідях неточності; здійснює
фенологічні спостереження, робить неповні записи в щоденнику спостережень, з
допомогою вчителя проводить досліди, пояснює з окремими неточностями їх суть
|
8
|
Учень
(учениця) самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені
у підручнику чи вчителем на уроці запитання, порівнює явища та тіла живої та
неживої природи, встановлює відмінності між ними; здійснює фенологічні
спостереження, робить записи в щоденнику спостережень, виконує досліди,
пояснює їх суть
|
|
9
|
Учень
(учениця) демонструє достатнє засвоєння навчального матеріалу, відповідає на
запитання;
розв'язує стандартні пізнавальні вправи; здійснює фенологічні спостереження і робить повні записи в щоденнику спостережень, проводить досліди в школі та вдома, пояснює їх результати |
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень
(учениця) вільно, усвідомлено відтворює матеріал, встановлюючи зв'язки з
раніше вивченим; вільно відповідає на запитання; аналізує і розкриває суть
явищ природи, узагальнює, систематизує знання на основі вивчених
закономірностей та понять; регулярно здійснює фенологічні спостереження і
робить записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, обґрунтовано
пояснює їх результати
|
11
|
Учень
(учениця) логічно і повно розкриває вивчений програмовий матеріал; аналізує і
розкриває взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних
закономірностей та зображає їх схематично; усвідомлює значення охорони
навколишнього середовища; ретельно виконує фенологічні спостереження і
робить записи з малюнками, графіками в щоденнику спостережень, проводить
досліди, зіставляє їх результати
|
|
12
|
Учень
(учениця) виявляє міцні й системні знання програмового матеріалу;
виконує фенологічні спостереження, робить обґрунтовані записи в щоденнику
спостережень, проводить досліди, оформляє їх результати
|
Немає коментарів:
Дописати коментар