КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З
ГЕОГРАФІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінюючи
навчальні досягнення учнів з географії, необхідно враховувати:
-
правильність і науковість викладення матеріалу, повноту розкриття понять і
закономірностей, точність уживання географічної та картографічної термінології;
- ступінь
самостійності відповіді;
- ступінь
сформованості інтелектуальних, загальноосвітніх, специфічних умінь (робота з
картографічними, статистичними та іншими додатковими матеріалами).
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
навчальних досягнень учнів
|
I.
Початковий
|
1
|
Учень
(учениця) розрізняє окремі географічні явища чи об'єкти (гори і рівнини, суша
і океан, село і місто, галузь і т. д.) та з допомогою вчителя знаходить їх на
карті
|
2
|
Учень
(учениця) за допомогою вчителя відтворює окремі факти на елементарному рівні,
розрізняє один або кілька запропонованих географічних об'єктів і з допомогою
вчителя намагається знайти їх на карті
|
|
3
|
Учень
(учениця) дає нечіткі характеристики географічних об'єктів; за допомогою
вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі географічні
поняття
|
|
II.
Середній
|
4
|
Учень
(учениця) частково відтворює текст підручника, дає нечітке визначення
основних понять і термінів за допомогою вчителя. Називає відповідно до теми
конкретного уроку компоненти географічної оболонки та складові господарства;
повторює за зразком практичну роботу; під час відповіді намагається
користуватись географічною картою
|
5
|
Учень
(учениця) відтворює частину навчального матеріалу без розкриття
причинно-наслідкових зв'язків, описує географічні об'єкти чи явища за типовим
планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх прикладами; частково
володіє обов'язковою географічною номенклатурою
|
|
6
|
Учень
(учениця) самостійно дає більшість визначень, передбачених темою уроку,
відтворює значну частину вивченого матеріалу у відповідності з його викладом
у підручнику. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою та
картою
|
|
III.
Достатній
|
7
|
Учень
(учениця) має достатні географічні знання й застосовує їх для вирішення
стандартних ситуацій. Має цілісне уявлення про природні та суспільні явища,
уміє вести спостереження за навколишнім середовищем; достатньо володіє картографічним
матеріалом
|
8
|
Учень
(учениця) засвоїв основні уявлення, поняття й категорії географічної науки
про Землю та господарську діяльність людини. Застосовує здобуті знання на
практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних про господарство
і населення, показує їх зміну в часі. Уміє наводити приклади взаємодії людини
і природи; знає обов'язкову географічну номенклатуру
|
|
9
|
Учень
(учениця) на достатньому рівні володіє навчальним матеріалом, може
застосовувати його для виконання практичних робіт; має чіткі уявлення про
компоненти природи та просторову організацію господарства; пояснює
причинно-наслідкові зв'язки у природі й господарстві; майже безпомилково
працює з картографічним матеріалом
|
|
IV.
Високий
|
10
|
Учень
(учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу, здійснює оцінку
певних процесів та явищ, передбачених навчальною програмою; пояснює прикладне
значення географічних знань, дає розгорнуту відповідь, відбирає необхідні
знання; вільно застосовує більшість географічних понять і може їх
класифікувати; добре володіє картографічним матеріалом
|
11
|
Учень
(учениця) має глибокі знання про об'єкт вивчення, застосовує наукову
термінологію, аргументує свої твердження й висновки, уміє працювати з
рекомендованими вчителем джерелами географічної інформації; на високому рівні
аналізує та використовує картографічну інформацію
|
|
12
|
Учень
(учениця) володіє ґрунтовними географічними знаннями в межах вимог навчальної
програми, висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на
об'єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить
відповідні висновки й узагальнення; здатний розв'язувати проблемні завдання;
вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує
|
Немає коментарів:
Дописати коментар